Vuonna 1922 julkaistussa Sähkö ja sen käyttö -kirjassa kerrotaan sähköautomobiileista. Elektromobiili kuluttaa noin 125 wattia tunnissa. Akkumulaattorin kapasiteetti on 145 ampeerituntia, jolla voidaan taitaa sadan kilometrin matka. Akun kapasiteetti riittää viiden tunnin kaupunkiajoon 20 kilometrin tuntinopeudella.
Sähköautoissa kerrotaan käytettävän Edison-akkuja. Useissa kaupungeissa ovat viranomaiset pyrkineet sallimaan ajuripalveluihin käytettävän ainoastaan sähköautoja, koska niiden melu- ja hajuhaitat ovat vähäisiä. Sähköauton kuvataan olevan toistaiseksi vain kaupunkiajoneuvo, mutta tilanteen luvataan korjautuvan sähköasemien määrän lisääntyessä. Tavallinen vaihtovirta ei käy akkumulaattorin lataamiseen, vaan tasavirtaa saadaan elohopeahöyrysuuntaajien avulla.
Sähkön kuvataan soveltuvan käyttövoimaksi myös omnibusseihin, kuormavaunuihin ja pieniin huviveneisiin.
Lähde: Sähkö ja sen käyttö, L. Graetz, Werner Söderström Osakeyhtö, Porvoo 1922